Kako zaštititi bicikliste i pešake u gradskom saobraćaju?

Autor: Republika

Razonoda

14.08.2018

22:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Broj saobraćajnih nesreća na putevima zbog sudara sa vozilima koja prevoze tešku robu je u padu. Međutim, istraživanja kompanije Volvo Trucks pokazuju da se isto smanjenje ne vidi u nesrećama koje uključuju bicikliste i pešake.

RepublikaFoto: pixabay.com
Ilustracija

Neophodni su koraci za smanjenje ovog vida nesreća. Nova tehnologija u kombinaciji sa ažuriranim zakonodavstvom, boljom infrastrukturom, većom svesti o bezbednosti i poboljšanom vidljivošću mogu učiniti naš gradski saobraćaj bezbednijim. 

Širom sveta, gradovi rastu jer se svake nedelje tri miliona ljudi doseljava u urbane sredine. 

"Gradovi spajaju ljude, ali kako toliko ljudi i vozila deli isti prostor, pešaci i biciklisti trpe veliki broj ozbiljnih saobraćajnih povreda i nesreća sa smrtnim ishodom. Ovaj problem treba rešiti na širem frontu kroz tehnologiju i saradnju", kaže Karl Johan Almkvist, direktor za bezbednost saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks. 

Volvo Trucks je postavio bezbednost kao jednu od svojih osnovnih vrednosti tokom svoje 90-godišnje istorije i zauzima višestrani pristup u bezbednosti u saobraćaju. Prostire se preko više sfera, od istraživanja bezbednosti u saobraćaju, preko razvoja bezbednosnih tehnologija za vozila, kao što su podrška za ostajanje u pravoj traci (Lane Keeping Support) i upozorenje na čeoni sudar sa kočenjem u iznenadnim situacijama (Forward Collision Warning with Emergency Brake), do obuke vozača i razvoja i proizvodnje bezbednijih vozila. 


Drugi važan deo posla predstavljaju programi podizanja svesti o bezbednosti u saobraćaju, kao što su "Zaustavi se, pogledaj i mahni" i "Vidi i budi viđen", koji su namenjeni deci i biciklistima. 

"Pošto vozači, biciklisti i pešaci dele puteve, ključno je da razumeju potrebe i ograničenja jedni drugih. Kao proizvođač vozila možemo učiniti mnogo da se uverimo da niko ne bude povređen u nesrećama sa nekim od naših vozila i da povećamo opšti nivo svesti o bezbednosti na putevima. Imamo viziju da broj nesreća svedemo na nulu", kaže Karl Johan Almkvist,a prenosi B92.

Sada mnogi gradovi žele da se suoče sa ovim problemom i na širem frontu. Desetine velikih gradova širom sveta zauzelo je pristup "vision zero" kada je reč o povredama u saobraćaju. Na primer, u Londonu gradska transportna služba, “Transport za London”, ima za cilj da do 2041. Godine ozbiljne povrede i smrtne slučajeve na svojim putevima svede na nulu i da se 80% svih putovanja stanovnika Londona izvodi pešice, biciklom ili korišćenjem javnog prevoza. 

Da bi ostvario svoju viziju, grad London sprovodi veliki broj mera za poboljšanje bezbednosti na putevima, od smanjenja ograničenja brzine do poboljšanja sprovođenja zakona, kao i rekonstrukcije ulica i najopasnijih raskrsnica u gradu. "Transport za London" je postavio smanjenje opasnosti na putevima u sam centar donošenja odluka i blisko sarađuje sa ugroženim korisničkim grupama puteva i proizvođačima vozila, uključujući i Volvo Trucks. 

"Potrebno nam je da prevoznici poboljšaju bezbednost svoje flote", kaže Vil Norman, komesar za šetnju i biciklizam u "Transportu za London".

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading