EVO ZAŠTO DIZEL NE MOŽE DA UPALI ZIMI

Razonoda

18.12.2017

23:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Niske temperature oduvek su značile probleme za vlasnike automobila sa dizel-agregatima. Jedan od najčešćih uzroka za problem sa paljenjem su neispravni grejači motora. Evo kako da znate kada je vreme da ih zamenite.

RepublikaFoto: pixabay.com
Niske temperature znače i problem sa startovanjem automobila

Ovo se zove faza predgrevanja.

Tehnika je jednostavna, svaki put kad kod dizela okrenete ključ pali se indikator grejača agregata, tada treba sačekati da se on ugasi pa tek onda startovati motor. 

Uloga indikatora je upravo da vas upozori da bi trebalo da sačekate par sekundi sa paljenjem, tek dok se proces predgrevanja cilindra ne završi.

Tokom predgrevanja grejač (napajan iz akumulatora) zagreva cilindar na nekih 850-1000 stepeni celzijusa i tako bitno olakšava prvo paljenje smeše goriva i vazduha. 

U slučaju da je grejač neispravan do predgrevanja cilindra ne dolazi i samim tim se smeša teže pali, što pogotovo dolazi do izražaja na niskim temperaturama.

RepublikaFoto: pixabay.com
Stari dizel-agregati su posebno problematični pri startovanju zimi

Koliko traje faza predgrevanja?

Kod starijih dizelaša generacije golfa „dvojke“ predgrevanje može da potraje i do 20 sekundi, kod novijih sa komon-rejl sistemom ubrizgavanja oko pet do šest sekundi, a kod najnovijih dizela kakvi su sad na tržištu tek sekundu, dve. 

Uglavnom, sve što vozač treba da zna je da gašenje lampice znači da može startovati motor, iako sama faza grejanja često traje i nakon prestanka rada indikatora.

Zašto grejač otkazuje?

Grejač je običan greni element iglastog oblika čiji vrh dostiže visoku temperaturu kad se do njega dovede elektricitet.

Vremenom on gubi na svojstvima i otkazuje, a otkaz može da uzrokuje i neispravnost motora ili čak elektronske kontrole samog grejača.

Zato je bitno povremeno ih proveriti (pred zimu) kod automobila starih deset i više godine, a kupci polovnjaka bi obavezno to trebalo da urade pri prvom servisu.

RepublikaFoto: pixabay.com
Savremeni grejači u stanju su da obave posao u deliću sekunde

Kako se proverava?

Kod savremenih automobila najlakše je to uraditi pomoću dijagnostičkog uređaja koji će prijaviti kvar grejača. Precizniji podaci se mogu dobiti vađenjem grejača i njegovom proverom sa mernim instrumentom.

Tu je i priručna metoda koju primenjuju mnogi lošije opremljeni servisi i hobi-majstori. Generalno je ne preporučujemo, pogotovo ako niste sigurni šta radite jer možete napraviti nepotrebnu štetu na svom automobilu pa u svakom slučaju savetujemo da platite profesionalca da to obavi.

Uglavnom, priručna metoda zahteva jedan običan električni kabl. Jedan kraj „majstori“ vežu za plus pol akumulatora, a drugi polože na konektor grejača. Ukoliko pri kontaktu nastane varnica, grejač je ispravan, u suprotnom treba ga zameniti.

Kako se menja?

I za ovu operaciju savetujemo da posao prepustite profesionalcu. To pišemo jer se prečesto dešava da se prilikom zamene stari grejači polome i ostanu u cilindru, a tada ih je prava muka izvaditi.

Zato savetujemo da se obratite servisu. Treba znati i da se grejači razlikuju od motora do motora pa pre zamene treba kupiti odgovarajući.

Kako generalno nisu skupi, dobra ideja je menjati ih sve odjednom kako biste kasnije izbegli situaciju da četiri puta plaćate troškove zamene umesto samo jednom. 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading