Mazda SUV CX-30! Kola koja vam broje i koliko trepćete

Autor:

Razonoda

12.11.2019

23:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Novi kompaktni SUV CX-30 za "Mazdu" predstavlja ulazak u novi tržišni segment. Dužinom od 439,5 cm i ostalim performansama među osovinama, CX-30 smešta se između modela CX-3 i CX-5. Dovoljno je kompaktan da se dobro snalazi u skučenim gradskim prostorima, a opet dovoljno prostran i prilagodljiv da nije samo gradski automobil. Posebna novina su unapređeni sistemi sigurnosti, koji čak broje i koliko puta je vozač trepnuo u određenom vremenskom periodu da bi se predupredilo da zaspi za volanom.

RepublikaFoto: youtube.com/Vrele Gume TV kanal
Mazda SUV CX-30

Vizuelno, prepoznatljivi su elementi dosadašnjeg dizajnerskog jezika: minimalizam, elegancija, dinamika. Sve to, uz naglašenu robusnost, kako priliči jednom SUV, pa bio on i gradski.

Unutrašnjost odlikuju čiste linije i potpuna usmerenost prema vozaču. Instrumenti i 8,8-inčni centralni ekran lagano su zakrenuti prema vozaču radi optimalne vidljivosti. U prostranoj kabini nameću se kvalitetni materijali, a uzoran je i kvalitet završne obrade. Ergonomija je na visokom nivou, kao i nivo naprednih tehnologija ugrađenih u ovaj model.

25.000-30.000 evra košta benzinski model sa 122 konjske snage

Kompaktni SUV profitirao je od "Mazdine" nove skajaktiv arhitekture vozila, koja ne samo da boravak u kolima čini komfornijim već pridonosi i manjim emisijama štetnih gasova, te manjem nivou buke koja dopire u kabinu.

Posebne odlike CX-30 su pametne tehnologije, i-aktiv pogon na sva četiri točka, te G-vektoring kontrola, koja kontroliše takozvanu raspodelu momenta dejstva između prednjih i zadnjih točkova. Pogonska guma pak obuhvata najnovije skajaktiv benzinske i dizel motore, uključujući skajaktiv-X, koji kombinuje performanse benzinca s odlikama dizelaša. Ipak, neki koji su isprobali novu mazdu tvrde da tih 180 benzinskih konja ovaj model ima samo na papiru, dok ih na putu ne pokazuje. Ustupak ekološkim zahtevima tu je i više nego očit. Puno više smisla ima benzinac od 122 konjske snage, koji je mnogo jeftiniji (između 25.000 i 30.000 evra). Uz maksimalnih 186 kilometara na sat, ova verzija do stotke ubrza za 10,6 sekundi i u proseku troši 6,2 litra na 100 kilometara. Skajaktiv-D 1,8 dizel-motor nudi 116 konjskih snaga, dostiže maksimalnih 183 km/h, iz mirovanja do stotke ubrzava za 10,8 sekundi, u proseku troši 5,1 litar na 100 kilometara. Skuplji je između 10 i 15 odsto od prethodno pomenute verzije.

Performanse "Mazdinog" SUV CX-30

Foto: youtube.com/Vrele Gume TV kanal
Mazda SUV CX-30

- dužina: 439,5 cm

- širina: 179,5 cm

- visina: 154 cm

- međuosovinski razmak: 265,5 cm

- podignutost od zemlje: 17,5 cm

- zapremina gepeka: 430-1.406 l

U "Mazdi" s posebnim ponosom ističu da je CX-30 opremljen sistemima i-aktiv sigurnosti, koji sada obuhvataju i sistem koji motri vozača. CX-30 donosi prilagodljiva glavna svetla, praćenje mrtvog ugla, ali i vozila koja nailaze otpozadi, upozorenje pri nenamernom napuštanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova, inteligentan tempomat, praćenje budnosti vozača, što znači da sistem meri čak i koliko vozač trepće i na osnovu toga procenjuje da li je pospan ili je čak zaspao za volanom.

Iako kompaktnih spoljašnjih dimenzija, CX-30 pruža dobar komfor za pet osoba. Pozadi će, istina, troje odraslih potpuno uživati tek na kraćim relacijama, dok na odličnim prednjim sedištima ni prostranost ni udobnost nisu upitni.

Bez gledanja u volan

RepublikaFoto: youtube.com/Vrele Gume TV kanal
Unutrašnjost Mazde SUV CX-30

Izdašan prostor između vozača i suvozača omogućili su ugradnju širokog naslona za ruku, a rezultat je vidljiv i na atraktivnoj širokoj centralnoj konzoli, u koju je ugrađena i okrugla kontrolna jedinica preko koje se izlistavaju funkcije na središnjem ekranu. Pojedine komande ugrađene su i na obruč upravljača, intuitivne su i vozač ih može napipati, a da ne gleda u volan.

Prtljažni prostor takođe se može uklopiti u različite profile putovanja. U zavisnosti od toga jesu li nasloni stražnjih sedišta spušteni ili ne, prtljažnik prima od 430 do 1.406 litara.

Nova Mazda ima i ovo

1. Prilagodljiva glavna svetla

2. Praćenje mrtvog ugla

3. Praćenje vozila koja nailaze otpozadi

4. Upozorenje pri nenamernom napuštanju trake

5. Prepoznavanje saobraćajnih znakova

6. Inteligentan tempomat

7. Praćenje budnosti vozača

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading