1969. nikakva "mečka" mu nije bila ravna: Pola veka otkako je nastao fijat 128

Autor:

Razonoda

18.08.2019

22:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nepravedno zapostavljen, fijat 128 je bio jedan od najznačajnijih velikoserijskih automobila italijanske i evropske auto-industrije, a poslužio je i kao osnova za razvoj zastave 101, poznatije kao stojadin.

RepublikaFoto: youtube.com/Motorvision
Fijat 128 iz 1969. godine

Šezdesete godine su u Evropi bile vrlo prosperitetne, a tako je bilo i u Italiji. Vrhunac je svemirske trke, privreda raste, a Italijani obožavaju "Fijat" i kupuju njegove automobile. A onda je 1969. godine predstavljen fijat 128, prvi model italijanskog proizvođača s prednjim pogonom. Vreme je to kada vodeći proizvođači u asortimanu već imaju prednjepogonaše, i to posebno francuske marke i, naravno, mini, međutim, "Fijat" nastupa drugačije i donosi sve novosti na jednom proizvodu.

Popularni 128 je imao poprečno postavljen motor i menjač, disk-kočnice napred, pogon na svim točkovima. Dakle, sve bitne karakteristike modernih automobila, osim jedne, petih vrata. Pogađate, ta je privilegija bila rezervisana za "Zastavinog" stojadina.

Imao je sve bitne odlike modernih automobila osim petih vrata

Fijat 128 je dizajnirao Dante Đakoza, a dizajn je bio vrlo originalan. Inovativan smeštaj motora smanjio je veličinu prednjeg volumena i povećao onu središnjeg, putničke kabine. Osim što je bila veća, nije bilo ni središnjeg tunela, pa je komfor bio odličan za svoje vreme. Automobil je bio dug 3,85 metara, širok 1,59 i visok 1,34, uz 2,44 metra razmaka između osovina.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading