ISTRAŽIVANJE OTKRILO: Britanci ne vole električne automobile, a evo i zbog čega

Autor: b92.net

Razonoda

01.12.2018

23:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Jedno istraživanje sprovedeno početkom novembra otkrilo je da oko 60 odsto kupaca u Velikoj Britaniji ne želi električni automobil kao svoje sledeće vozilo.

RepublikaFoto: Daimler Media
Većina Britanaca ne želi da im sledeće vozilo bude električno

Najviše njih, 47 odsto smatra da infrastruktura za punjenje EV vozila nije spremna 

Moglo bi se reći da su neupućeni s obzirom da je broj stanica za punjenje utrostručen u VB u periodu 2013-2017, a tako je i u ostatku sveta. U SAD je zabeležen ogroman rast broja stanica od 2008, a od 2013. je udvostručen. Prognozira se da će do 2030. u svetu postojati 14 miliona stanica za punjenje automobila.

Oko 39 odsto anketiranih smatra da punjenje EV automobila traje suviše dugo i da nije praktično za duža putovanja

Prosečno punjenje EV vozila 2011. omogućavalo je 117 kilometara puta, a do 2017. to je povećano na 183 km, dok neka vozila imaju autonomiju od čak 540 km. Ukoliko se tokom putovanja pridržavate preporuke o 15 minuta pauze na svaka dva sata vožnje, punjenje EV vozila ne bi trebalo da ugrozi ugodna duža putovanja.

RepublikaFoto: Nissan Newsroom
Nisan Lif - jedan od najpopularnijih električnih modela u Evropi

Sličan broj, oko 38 procenata smatra da su EV vozila previše skupa

Kupovina EV automobila je i dalje veći trošak od standarnog vozila na fosilno gorivo, ali brojne države imaju poreske olakšice za njihovu kupovinu, pa tako u Koloradu u SAD dobijate 5.000 dolara subvencija na već postojećih federalnih 2.500-7.500 dolara. Odličan primer je i Norveška. Kupci EV vozila su oslobođeni poreza na uvoz koji može da iznosi i do 25 odsto, kao i plaćanja putarina, gradskih parkinga, povlašćeni su prilikom upotreba trajekta, a mogu i da koriste trake rezervisane za gradski prevoz. Osim toga, električni automobili su 50 odsto ekonomičniji od onih na benzin ili dizel, što znači da tokom prosečnog veka vozila vlasnik može da povrati veći početni trošak.

Oko 27 procenata je nepoverljivo prema pouzdanosti i performansama EV automobila

Nedostatak servisa koji mogu da rešavaju probleme jeste slaba tačka EV sektora, ali će on biti rešen kako se upotreba električnih automobila raširi. Mnogi problem vide i u slabijim performansama baterija na niskim ili visokim temperaturama, ali iako baterija zaista gube performanse u takvim uslovima, često imaju mnogo više prednosti u odnosu na koncenvionalne motore.

Oko 21 procenat anketiranih smatra da je previše slab izbor EV modela

To je možda i bio slučaj do pre godinu dve, ali samo u 2018. je skoro svaki proizvođač ponudio nekoliko novih EV modela u svojoj liniji. S obzirom da je pre osam godina izbor bio samo između Nisan Lifa i Ševrolet Volte, moglo bi se reći da je danas ponuda i više nego neograničena.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading