OTKRIVAMO, OVAKO SE BIRA RUTA KOJOM SE DOVODE KRIMINALCI NA ROČIŠTE: Lažne marice i dronovi na terenu, EVO GDE SE DONOSE KLJUČNE ODLUKE!

Autor:

Hronika

08.11.2022

13:52

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Republika otkriva kako se bira ruta kojom se dovode najteži krimnalci na ročišta organizovana u Specijlanom sudu ili ostalim sudovima u Srbiji.

OTKRIVAMO, OVAKO SE BIRA RUTA KOJOM SE DOVODE KRIMINALCI NA ROČIŠTE: Lažne marice i dronovi na terenu, EVO GDE SE DONOSE KLJUČNE ODLUKE!

Foto: ST/V. LUKIĆ

Specijalci obezbeđuju transport kriminalaca

U Specijalnom sudu u Beogradu danas se nastavlja suđenje Veljku Belivuku, zvanom Velja Nevolja, i Marku Miljkoviću, poznatijem kao Mesar, i ostalim optuženima za najteža krivična dela.

Republika otkriva kako se bira ruta kojom se dovode najteži krimnalci na ročišta organizovana u Specijlanom sudu ili ostalim sudovima u Srbiji.

Prema informacijma do kojih je došao portal Republika.rs pred svako ročište na koje je nužno sprovesti osumnjičene za najteža krivična dela pokreće se posebna operacija, kojom se komanduje iz operativne sobe. 

Da bi sve prošlo prema protokolu, uključen je veliki broj operativaca i u upravi i na terenu, koriste se posebna vozila, a ono najvažnije je da se kreira bezbedna ruta od jedinice zatvora u kojoj je osumnjičeni smešten do suda u kojem se odvija proces.

Republika

Foto: ST/V. LUKIĆ

Transport kriminalaca

Bivši pripadnik Službe državne bezbednosti Božidar Boža Spasić otkriva kakva se sve procedure moraju ispoštovati da bi se kriminalci našli pred sudom.

- Određene službe unutar Ministarstva unutrašnjih poslova, unutar Žandarmerije i unutar drugih bezbednosnih službi, koje imaju operativnu salu. Dovođenje najokorelijih zatvorenika iz zatvora bilo kog u Srbiji u sudnice u Srbiji, odnosno Beogradu podrazumeva da se u operativnoj sali predvidi ruta kretanja i da se da bezbednosna procena - objašnjava bivši obaveštajac.

Prema njegovim rečima, tada se određuje koliki broj vozila Žandarmerije i Specijalnih jedinica treba da pokrije to područje kretanja. Takođe, sprovode se mere zaštite objekata u kojima su oni tokom suđenja.

- Ujutru pre dovođenja osumnjičenih, planira se zaštita suda. Raspoređuju se lokalne policijske snage u civilu. To su agenti koji čitaju novine ili rade neke druge stvari kako bi ostali neprimetni. Pored njih tu su i uniformisana lica - opisuje Spasić.

Republika

Foto: ST/V. LUKIĆ

Ruta kojom se transportuju kriminalci

Vozila pod strogim režimom kontrole

Za konovoj koji će ići rutom, određuju se zatim vozila.

- Obično su to specijalna blindirana vozila koja se drže pod strogim režimom kontrole da se ne bi postavila neka bomba ili slično. Vozila se drže u posebnim garažama Ministarstva unutrašnjih poslova i Žandarmerije - ističe Boža Spasić.

Oni koji upravljaju tim vozilima su iz redova Specijalnih jedinica. Najčešće postoji vozač prethodnice, za njima ide vozilo sa osumnjičenim, a iza njega vozila pratnje. Najčešće su ta vozila sa kavezima. U zavisnosti od stepena krimiinogenosti osumnjičenih određuje se koliki broj će biti pratećih vozila.

- Zadatak je da se i ruta obezbedi. Na svakoj raskrsnici od zatvora do suda postoje patrolna kola koja su u svakom trenutku sposobna da zatvore ulaz na glavnu ulivu kojom prolazi konvoj - jasan je Spasić.

Republika

Foto: ST/V. LUKIĆ

Marica stiže u Specijalni sud

Prema njegovim rečima, biraju se lako prohodne ulice, gde se ne može lako prići vozilima.

Ono što ističe je da se prilikom kretanja konvoj sve sirene uključuju, jer se time stvara psihološki pritisak na bilo koga.

- Za prevoz pripadnika Belivukovog klana je sigurno na terenu pri transportu preko 20 pripadnika Specijalnih snaga, a pored njih je mnogo više onih na ulicama. Čitava jedna ćeta ljudi se stara o bezbednosti transporta zatvorenika - navodi primer bivši obaveštajac.

Kako dodaje, procedura se poštuje sve do njihovog povratka u zatvorske jedinice.

- Ako se proceni da je maršuta kojom se ide bezbedna, onda se ona otkazuje. Komandir rute, ipak može da otkaže transport, ukoliko dobije bilo kakvu negativnu informaciju sa terena. Pre polaska konvoja svi koji se nalaze na terenu šalju izveštaj, a kada komandir dobije informaciju da je sve pokriveno, onda se kreće, uz dalje poštovanje procedura - ističe Spasić.

Republika

Foto: ST/V. LUKIĆ

Marice na terenu

Ruta se ne menja, ali komandant može da donese važnu odluku

Važno je naglasiti da se ruta ne menja, već se menja termin odlaska i dolaska osumnjičenih u sud.

- Neophodno je da osumnjičeni budu minimum dva sata u prostorijama suda koje su pod strogom kontrolom. Ukoliko komandir dobije informaciju da nešto sa rutom nije u redu i da postoji opasnost na terenu, on ili pomera vreme kretanja ili potpuno otkazuje odlazak u sud - jasan je Boža Spasić.

Ukoliko su trase duge, a ponekad i uz izuzetke, na terenu se mogu naći i takozvane "lažne marice".

- Dešavalo se ranije, kada nije bilo tolike elektronske pokrivenosti kakva je danas, kada se na primer transportuje zatvorenik iz Zabele na suđenje u Beograd, da se pravi čitava jedna lažna kolona koja služi za odvlači pažnju. Ipak, danas se ovo sve manje primanjuje jer sada možete dići i dron da nadgledate kolonu - zaključuje Boža Spasić.

Belivuka i Miljkovića ne transportuju

Veljko Belivuk i Marko Miljković, prema saznanjima, nalaze se u posebnoj pritvorskoj jedinici u Specijalnom sudu u Ustaničkoj ulici u Beogradu.

Ova praksa je uobičajena u poslednjih deset godina, a upravo je jedan od razloga izbegavanje komplikovane operacije kreiranja rute za transport osumnjičenih, kao i bezbednosna procena.

BONUS VIDEO 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Hercegov grad

08.11.2022 14:19

Nije mi jasno kakoSpasicu mozete da veruhete kad je udaljen iz sluzbe zbog odavanja agenture van zemlje.Dosta ima istine u raspiredu sprovoda,sem sto ulice ,zavisno od vaznosti transpirtovanog lica ,mogu agenturom u civilu biti pokrivene mnogo ranije ,nego u zoru.Zatim onaj koji odredjuhe smestaj lica u blindirana ili druga vozila zapiveda u slucaju incudenta daljim postupanjem tig dela kolone nezavisno od drugig.To sam radio i niko iz prateceg deka kolone nije znao gde se ko nalazi u blindama niti he zbao njegovo postupanje u bilo kojoj ekstremnoj situaciji.Tako se radilo,tsko se i sad radi.