ZGODE I NEZGODE PRVE ŽENE SAOBRAĆAJCA U SRBIJI: Policajci, pijan sam, može li prevoz do kuće?

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ljubica Babić, pomoćnik načelnika u Upravi saobraćajne policije u Beogradu, davne 1989. godine bila je prva žena saobraćajac u zemlji, a sada za čitaoce Srpskog telegrafa otkriva koji su najčešći uzroci pogibija na srpskim putevima, kako se ponašaju vozači kada ih saobraćajci uhvate u pijanstvu, da li Vajber grupe ometaju rad patrola, ali i kako je njena karijera počela - na motoru.

RepublikaFoto: Aleksandar Nalbantjan
Ljubica Babić

VAJBER GRUPE NE SMETAJU

- Kada vozite brzinom kojom možete da vladate, verovatno ćete izbeći brojne udese uprkos mnogim okolnostima koje u tom trenutku ometaju vašu vožnju. Brzina veća od dozvoljene je najčešći razlog zbog kojeg ljudi stradaju, pa tek onda alkohol. Nije isto kada nekoga udarite vozeći 30 ili 130 kilometara na sat. Kada skrenete u drugu traku i počnete da to popravljate, pa ako je veća brzina, dolazi do zanošenja i tada već idete u cik-cak, ali je onda već kasno za sve. Svakome mogu da se dese greške, ali da pijete alkohol i sednete za volan je nedopustivo. Našli službenici to nikom neće oprostiti. Bolje je da date 1.000 dinara za taksi nego da nosite nečiji život na duši - priča Babićeva za Srpski telegraf.

Ona negira da Vajber grupe u kojima građani obaveštavaju jedni druge o saobraćajnim patrolama na ulicama Beograda predstavljaju problem.

NAJČEŠĆI UZROK POGIBIJA NA DRUMU JE PREBRZA VOŽNJA

 

- Te grupe nam uopšte ne smetaju jer se mi i ne krijemo i želimo da znaju da smo mi svuda, a njih čitaju i brojni saobraćajci, pa po potrebi menjaju lokacije. One nam čak i pomažu jer vozači uglavnom pažljivije voze kada čuju da smo u blizini, a i to je naš cilj, ali svaki dan, kada dođemo na posao, nadamo se da će biti nula poginulih, to bi nas najviše usrećilo - ističe Babićeva.

RepublikaFoto: Aleksandar Nalbantjan
Ljubica Babić

Zbog duge kose mislili da sam gej

Ljubica Babić je prva žena u saobraćajnoj patroli u Srbiji, gde je dobila posao davne 1989. godine.

- Početkom devedesetih bila sam jedina žena u saobraćajnoj patroli. Jeste to bilo lepo, ali morala sam da radim tri puta više od svakog muškarca da bi me prihvatili i da nikada ne bi rekli: "Žensko to ne može" - priča Babićeva za naš list.

Ona se prisetila i anegdote kada građani nisu mogli da poveruju da ih čuva i ženski saobraćajac, i to na motoru.

- Jednom prilikom, kada sam nosila kacigu, čula sam kako jedna prolaznica komentariše: "Gledaj kako je ovaj neošišan, verovatno je gej." Tada je bilo nezamislivo da žena obavlja taj posao - kaže naša sagovornica.

RepublikaFoto: Aleksandar Nalbantjan
Obezbeđivala i proteste

Otkriva i da sada kao pomoćnik načelnika izlazi na teren i kaže da je kod vozača u alkoholisanom stanju više ništa ne može iznenaditi.

MEĐU POZNATIMA IMA KOREKTNIH VOZAČA, ALI I ONIH KOJI SE SVAĐAJU I PRETE

 

ŽENE SE BRŽE NAPIJU

- Retko ćete naći ženu koja je popila, a da ima ispod 0,5 promila alkohola u krvi. Takođe, imali smo jednog nepopravljivog vozača kojeg smo zbog alkohola uhapsili pet puta za nedelju dana i svaki put nije znao za sebe. Desilo se i da jedan u istom stanju vozi Pančevačkim mostom u kontrasmeru i da nema pojma gde se nalazi, a tu je i drugi čovek kojeg taksista vozi ukrug dva sata jer ne zna koja kuća je njegova. Međutim, naišli smo i na jednog poštenog koji nas nije video, ali se parkirao blizu nas i krenuo kući pešice, pa rešio da nam traži pomoć kada nas je video. Rekao nam je: "Ja sam toliko pijan da dalje ne mogu. Je l' možete da me odvezete do kuće? Nemam para, sve sam potrošio u kafani, ali sam pio kao čovek jer da sam pio kao životinja, znao bih gde mi je mera" - priseća se Ljubica.

RepublikaFoto: Aleksandar Nalbantjan
Ljubica sa kolegama

Najviše ginu penzioneri

Babićeva napominje da na kraju svake godine u Upravi saobraćajne policije konstatuju da su penzioneri najčešće žrtve saobraćajnih nesreća.

- Stariji sugrađani najviše stradaju jer ne poštuju saobraćajne propise i ne obraćaju pažnju gde i kako prelaze ulicu. Najveće poboljšanje u 2020. u saobraćaju je to što je skoro ceo Beograd prekriven kamerama, koje teraju vozače da više poštuju propise i smanje brzinu - kaže naša sagovornica.

Foto: Aleksandar Nalbantjan
Kolege je lako primile u patroli

Ona kaže da često zaustavljaju i poznate ličnosti koje nepropisno voze, ali ne sme da im otkriva imena.

Karijera duga 31 godinu

- 1989. saobraćajna patrola

- 1999. vođa sektora

- 2002. pomoćnik komandira

- 2008. zamenik komandira

- 2009. komandir

- 2019. pomoćnik načelnika

RepublikaFoto: Aleksandar Nalbantjan
Ljubica Babić

- Bilo je dosta i slavnih ličnosti koje smo uhvatili u raznim prekršajima, ali i u vožnjama pod dejstvom alkohola. Neki budu korektni i prihvataju saradnju, a drugi se vade na slavu i optužuju policajce da imaju nešto protiv njih, ali nas ne zanima ničije zanimanje - zaključuje naša sagovornica.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading