Prebacivanje odgovornosti i bes meštana Donjeg Međurova: Ko je glavni krivac i da li je tragedija kod Niša mogla biti izbegnuta?!

Autor: mediji, Republika

Hronika

21.12.2018

18:47

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nakon stravične saobraćajne nesreće kod Donjeg Međurova, kada je poginulo 5 osoba a 27 povređeno, otvoreno je pitanje o tome da li je nesreća mogla biti izbegnuta, odnosno ko je glavni krivac. Na to pitanje odgovor će u narednim danima dati detaljna policijska istraga, ali se već sad je jasno, sudeći bar prema saopštenjima koja su usledila od svih relevantnih ustanova i preduzeća koja su zadužena za bezbednost u saobraćaju, da će ovo biti još jedan klasičan slučaj prebacivanja odgovornosti.

RepublikaFoto: ST/D.I.
Srbija ne pamti ovakvu saobraćajnu nesreću

Nakon nesreće koja je Niš ali i celu Srbiju zavila u crno, povela se polemika da li je pružni prelaz na kom je voz udario u pun autobus, bio pravilno obeležen i sa potrebnom signalizacijom. Iako u firmi "Infrastruktura železnica Srbije" (IŽS) tvrde da je prelaz bio obezbeđen po propisima, meštani su drugačijeg mišljenja.

"U skladu sa propisima"

U IŽS kažu objašnjavaju da je petina pružnih prelaza u Srbiji obeležena branicima, a da ovaj na kome se jutros dogodila nesreća nije jedan od njih, i tvrde da je to "u potpunosti u skladu sa saobraćajnim propisima".

 

- Pružni prelaz je bio obezbeđen znacima vertikalne drumske signalizacije, Andrejinim krstom i znakom STOP. Nije predviđeno da na njemu bude rampa, i to je u skladu sa saobraćajnim propisima - tvrde u "Infrastrukturi".

Rebić: Istraga će utvrditi sve okolnosti

Direktor policije Vladimir Rebić, kako je Republika.rs već pisala,  obišao je mesto nesreće i poručio da će će nadležno tužilaštvo i policija utvrditi sve okolnosti pod kojima je došlo do ove teške saobraćajne nezgode i da će odgovorni biti procesuirani.

- U ovom trenutku imam informacije da je do saobraćajne nezgode, najverovatnije, došlo usled propusta vozača autobusa. Istraga će utvrditi da li je tako. Ispitaće se da li je vozač ispunjavao psiho-fizičke uslove za upravljanje vozilom, a proverićemo i sve druge okolnosti koje su vezane za uslove puta - rekao je Rebić. 

 

Oni tvrde da je preglednost bila dobra, pruga čista, a svi infrastrukturni uređaji su radili kao i da je voz imao prednost s obzirom da nije bilo rampe.

Na pitanje zbog čega prelaz na kome je danas pet osoba izgubilo život ne iziskuje da bude obeležen rampom, objasnili su iz "Infrastrukture" da se to određuje na osnovu analize nekoliko kriterijuma, kao što su gustina drumskog saobraćaja, naseljenost mesta u kome se nalazi prelaz, kao i preglednost pružnog pravca.

 

 

- Na koji će način pojedini putni prelaz biti osiguran zavisi od preglednosti pruge i puta na mestu ukrštanja (trougao preglednosti), namene pruge, vrste puta, gustine saobraćaja, najveće dopuštene brzine, dužine putnog prelaza i slobodnog prostora iznad putnog prelaza - navodi se na sajtu "Infrastrukture železnica Srbije".

Kako dalje piše na sajtu "Infrastrukture", "ne postoji realno opravdanje da svi putni prelazi budu osigurani automatskim uređajima", te da "takva praksa nije zabeležena ni u mnogo bogatijim i savremenijim železnicama, a ni u daleko razvijenijim državama u kojima se mnogo više ulaže i u železnicu i železnički saobraćaj". Ovo zaključuju na osnovu "svih ekonomskih i tehnoloških aspekata", kako piše.

 

Tasić, direktor "Niš ekspresa": Upozoravali smo nadležne

Zamenik direktora "Niš ekspresa" Novica Tasić rekao je na konferenciji da ne želi da spekuliše u vezi s uzrokom jutrošnje saobraćajne nesreće sve dok svoj deo posla ne završe istražni organi, ali je dodao da se mora uzeti u obzir da je pružni prelaz bio neobezbeđen.

- Mi smo više puta upozoravali nadležne, ne samo što se tiče ovog već i ostalih sličnih pružnih prelaza, jer vozimo po celoj Srbiji, da moraju da budu adekvatno opremljeni svetlosnom i zvučnom signalizacijom, kao i branicima, što je i zakonska obaveza, a i zbog toga što smo svedoci da ova mesta predstavljaju crne tačke, jer se tu ukrštaju železnički i drumski saobraćaj - kazao je ranije danas Tasić.

 

Međutim, otac jednog od povređenih mladića tvrdi da se na ovom prelazu barem "jednom godišnje dešavaju udesi", a u IŽS tvrde da se u poslednje tri godine nije desio nijedan incident ali ne isključuju da je to i duži vremenski period pošto su "za sada stigli da proverimo ovoliko unazad.

Meštani kažu da na ovom prelazu vozači često ne mogu da primete da li ima voza.

- Na mestu gde se dogodila nesreća ne postoji niti rampa, niti signalizacija, skroz je neobeležen prelaz i vozači ne mogu na vreme da primete da li ima voza. Postoji samo običan saobraćajni znak, koji zimi često bude zavejan, ili da ga neko okrene, ili jednostavno isčupa i ništa se ne vidi - kaže jedan meštanin.

I ranije bilo nesreća

On dodaje da je na ovom prelazu i prethodnih godina bilo nesreća.

- O tome se tad nije pisalo, jer to nisu bile nesreće ovakve užasne razmere - kaže on i dodaje da su meštani sela više puta pisali peticije i žalili se tražeći da se tu postavi rampa, ali da im niko nije odgovarao.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading