USKORO POČINJU DA SE NAPLAĆUJU OVE OPCIJE NA FEJSBUKU I INSTAGRAMU! Hitno se oglasila Meta!

Biznis

29.09.2025

11:20

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Blizu 5 evra mesečno!

USKORO POČINJU DA SE NAPLAĆUJU OVE OPCIJE NA FEJSBUKU I INSTAGRAMU! Hitno se oglasila Meta!

Foto: Shutterstock

Korisnici Fejsbuka i Instagrama u Velikoj Britaniji uskoro će morati da se izjasne – ili da nastave da koriste mreže besplatno uz oglase, ili da plate mesečnu naknadu kako bi ih izbegli.

„Pristani ili plati“ model stiže u Britaniju

Meta je saopštila da će u narednim nedeljama svi korisnici dobiti obaveštenje i opciju da izaberu. Oni koji žele da uklone oglase moraće da plate 3,42 evra mesečno preko veba, odnosno 4,57 evra putem aplikacija na iOS i Android uređajima, zbog provizija koje naplaćuju Epl i Gugl.

Cena u EU je znatno viša – 5,99 evra mesečno.

Bez „manje personalizovanih“ oglasa

Za razliku od Evropske unije, gde su pod pritiskom regulatora uvedene i opcije sa „manje personalizovanim“ oglasima, britanski korisnici neće imati tu mogućnost. Novi model zasniva se na principu „pristani ili plati“ – ili pristajete da vaši podaci budu korišćeni za ciljana oglašavanja, ili plaćate mesečnu naknadu.

Meta: cena je među najnižima na svetu

Iz Mete naglašavaju da je pretplata u Velikoj Britaniji među najnižima na globalnom tržištu i gotovo dvostruko manja nego u EU.

Kompanija ističe da su britanski propisi fleksibilniji i pogodniji za inovacije, dok evropske regulative, kako tvrde, „kvare korisničko iskustvo“.

Regulatori pozdravljaju promenu

Britanski regulator za zaštitu podataka (ICO) ocenio je ovaj potez kao značajnu promenu u načinu na koji kompanija cilja korisnike. Model je sličan onom koji već koriste pojedini mediji u Velikoj Britaniji, nudeći čitaocima da ili prihvate kolačiće ili da plate pretplatu.

Sudske tužbe i kritike

Meta se ranije ove godine suočila i sa sudskim procesima, uključujući slučaj kada je jedna Britanka tužila kompaniju tvrdeći da je oglasno targetiranje u suprotnosti sa zakonima o direktnom marketingu.

Ipak, uvođenje pretplate pokazuje da je kompanija spremna na prilagođavanje različitim tržištima i pritiscima regulatora.

BONUS VIDEO

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading