MNOGE JE ZBUNILO OČITAVANJE BROJILA NA SVAKA 3 MESECA! Ipak može JEDNOM MESEČNOM - evo i kako!
EDS nastoji da smanji troškove i poveća efikasnost u sistemu distribucije.
Foto: printskrin EPS/Shutterstock
Od juna "Elektrodistribucija Srbije" prelazi sa mesečnog na tromesečno očitavanje brojila, ali će određene kategorije potrošača i dalje imati mesečno čitanje – to važi za korisnike koji poseduju pametna brojila, koja se očitavaju daljinski, kao i za one koji su se odlučili za samoočitavanje.
- Počinjemo da primenjujemo Zakon o energetici, član 197a, u kome je očitavanje najmanje jednom godišnje. A mi ćemo shodno našem iskustvu, praksi, bolje je i za korisnike, a i za Elektrodistribuciju, da očitavamo jedanput u tri meseca - kaže Biljana Komnenić, direktorka "Elektrodistribucije Srbije".
Na ovaj način, EDS nastoji da smanji troškove i poveća efikasnost u sistemu distribucije, ali i da građanima omogući fleksibilnije i transparentnije praćenje potrošnje struje.
Međutim, brojni građani došli zapitali su se da li, i na koji način, njihova brojila mogu da se očitavaju kao i do sad.
Još krajem februara građanima je omogućeno da sami očitaju brojilo i dostave podatke do 6. u mesecu. Iako se brojila više neće čitati svakog meseca, računi za struju će i dalje stizati redovno, svakog meseca, ali na osnovu procenjene potrošnje.
Građani i dalje mogu da plaćaju račune za struju na mesečnom nivou, iako će očitavanja brojila ubuduće biti ređa nego ranije!
Evo i kako aplikacija funkcionisanje:
Kako bi se to omogućilo, uvedena je digitalna aplikacija koju Elektrodistribucija koristi svakog meseca, u periodu od 1. do 6. dana. Kroz ovu aplikaciju, korisnici sami očitavaju stanje brojila i unose podatke preko telefona ili računara.
Sistem funkcioniše tako da korisnik svakog meseca dobije obaveštenje ili podsetnik da je otvoren rok za unos podataka o potrošnji. Tada treba da pročita trenutno stanje na brojilu (najčešće broj sa brojčanika) i unese ga u aplikaciju. Na osnovu unetih podataka, aplikacija automatski izračunava potrošnju i formira preliminarni račun za tekući mesec.
Korisnik potom može da pregleda račun, vidi detalje o potrošnji i plati ga na više načina – putem interneta, mobilnog bankarstva ili fizički na uplatnim mestima.
Ako korisnik ne unese podatke u predviđenom roku, sistem koristi poslednje dostupne podatke ili procenu potrošnje za izradu računa. Kada dođe do fizičkog očitavanja, tada se pravi korekcija.
Ovaj model omogućava korisnicima bolju kontrolu nad sopstvenom potrošnjom i umanjuje mogućnost grešaka koje nastaju prilikom izrade računa na osnovu procena.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)