Kija, kome plaćaš porez? Influenseri sa Instagrama zgrću pare!

Autor:

Zabava

21.05.2019

03:25

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Rijaliti-učesnica, a odnedavno i pevačica Kristina Kockar, poznatija kao Kija, velika je zvezda na društvenoj mreži Instagram. Kako je poznato da se brojni butici i proizvođači reklamiraju preko internet zvezda, Kristina je od toga napravila biznis. Kako saznajemo, rijaliti-zvezda je nadmašila samu sebe kada je kreirala cenovnik za oglašivače na svom Instagram profilu, pa tako, ako hoćete preko Kije da se reklamirate, moraćete da izdvojite od 300 do 500 evra.

RepublikaFoto: e-stock
Kija Kockar...

Naime, Kristinin Instagram profil trenutno prati 402.713 ljudi, od kojih su 60 odsto realnih, a 40 odsto kupljenih pratilaca. Ove navode potvrđuje i čuvena stranica za proveru www.influencermarketinghub.com. Ipak, to ne sprečava Kiju da ugovara poslove sa raznim prodavačima i uzima pozamašnu sumu novca. Kockareva usluge ne naplaćuje lično, već preko kume Vanje Ibrahimović, koja je i otkrila da Kockareva za stori uzima 300 evra, a za objave od sedam dana naplaćuje 500 evra. Kako bismo se u to uverili, tražili smo i dokaz za ove tvrdnje, koji nam je i poslala kompanija koja je zbog poslovanja želela da ostane anonimna.

Šta je influenser?

Influenser je osoba koja ima moć da utiče na veći broj svojih pratilaca koji joj veruju, jer je u idealnim okolnostima zasluženo izgradila taj kredibilitet. To što neko ima 100.000 pratilaca na Instagramu koji su žene, ne znači da je ta osoba influenser za brend čarapa za bebe ili preparata za stilizovanje brade za muškarce.

Mnogi influenseri danas zarađuju dosta novca, a da pa pri tome državi ne daju ni dinara. Kontaktirali smo sa Poreskom upravom Beograd kako bismo dobili dodatne informacije o ovom slučaju.

RepublikaFoto: instagram.com/kija_kockar_fp
Jako dobro zarađuje...

 Influenseri se velikom brzinom šire, a ta internet kupovina uzela je velikog maha, kaže Mlađen Kovačević

- Nažalost, taj sektor još uvek nije uređen u Srbiji. To ne znači da neće biti uskoro. Mi smo sproveli nekoliko akcija zbog utaje poreza poznatih ličnosti koje su urodile plodom. Krađa državnog novca je sramna. Potrudićemo se i urediti takozvanu sajber zaradu - rekla nam je gospođa iz Sektora za naplatu Poreske uprave Beograd, koja je želela da ostane anonimna.

Kako pravi influenseri zarađuju?

Ozbiljni influenseri koji postanu svesni svoje moći i potencijala svog brenda unajme nekoga ko se bavi biznisom da im pomogne da brend podignu na viši nivo kada je monetizacija u pitanju. Domaće blogerke sramežljivo su ušle u objavljivanje knjiga, dnevnika, jer je to očigledno pravi način da se blog pretvori u ozbiljan biznis. Mnogima je smešno što je Zorana Jovanović Zoranah izdala knjigu, a preko 30.000 devojaka koje su izdvojile novac da je kupe, očigledno se smeše iz drugog razloga.

Nakon Poreske, pozvali smo ekonomistu Mlađena Kovačevića, koji je za Srpski telegraf pojasnio kakve obaveze prema državi imaju influenseri u Srbiji.

Krađa državnog novca je sramna - rekli su nam iz Sektora za naplatu Poreske uprave Beograd

- Influenseri se velikom brzinom šire, oni su svuda prisutni i zaista je ta internet kupovina uzela maha. Međutim, o tome koliko i šta oni duguju državi teško da bih mogao da odgovorim u potpunosti tačno. Mislim da jedino stručnjak koji se bavi finansijama i poreskim sistemom zna to, pošto je to zaista jedno usko pitanje i teško da neko ko nije iz te oblasti može da odgovori, a da pri tome bude siguran da je u svom iskazu tačan - rekao je Mlađen.

Foto: instagram.com/zorannah

Poznate dame koje zarađuju preko Instagrama

Naravno, Kija nije jedina koja na ovaj način zarađuje ozbiljne pare. Mnoge naše poznate ličnosti rade kao influenseri i na taj način dodatno zarađuju novac. Među prvima je svakako modna blogerka Zorana Jovanović, poznatija kao Zoranah, koja ima 886.000 pratilaca. Tu su i Milica Dabović sa 115.000, kao i bivša učesnica "Parova" Dalila Dragojević, koja broji 113.000 pratilaca. One svakodnevno objavljuju reklame i preporuke za proizvode, salone, butike, a nezvanični podaci su da i one naplaćuju prilične sume novca da bi objavile bilo šta na svom profilu. Dalila Dragojević se nakon izlaska iz rijalitija skroz posvetila Instagram profilu, gde zarađuje objavljivanjem slika određenih artikala, a posebno je založena za stilski nameštaj i profesionalnu šminku. Ukoliko želite da se reklamirate preko Dalilinog profila, moraćete da izdvojite 300 evra po objavi.

Naša košarkašica, a sada i ambasador fondacije "Tijana Jurić" Milica Dabović, od kako je postala majka, posvećena je zdravom životu, pa tako na njenom Instagramu možete naći sve o zdravoj ishrani, kao i o prirodnim skokovima bez šećera, kao i o preparatima za brzo mršavljenje.

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Mišo

24.05.2019 09:44

Drugi influenseri zaradjuju desetak godina a vi se hvatate za Kiju koja je počela prošle godine.

Odgovori 14 2