NIS SA USPEHOM RADI NA IZGRADNJI "DUBOKE PRERADE"

Autor: Sponzorisani tekst

Vesti

06.09.2018

13:47

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Rafinerija u Pančevu postaje jedna od najmodernijih u Istočnoj Evropi.

Foto: Promo foto
Vladimir Gagić, direktor Bloka Prerada NIS i Olivije Buazar, direktor Projekta "Duboka prerada"

U Rafineriji nafte Pančevo sa uspehom je okončana montaža vangabaritne opreme u okviru realizacije projekta izgradnje postrojenja za duboku preradu sa tehnologijom odloženog koksovanja, kapitalnog projekta druge faze modernizacije prerađivačkih kapaciteta NIS-a.

Na gradilištu su uspešno podignuta dva reaktora, deo opreme u kome će se odvijati proces koksovanja. Oba reaktora visoka su po 30 metara i teška preko 200 tona i njihovo podizanje bilo je svojevrstan građevinski izazov. Od dosadašnjeg toka radova treba izdvojiti i uspešno podizanje prve rafinerijske kolone za Postrojenje za duboku preradu - reč je o tehnološkoj jedinici (DA-5308), kao i ostalih 11 jedinica vangabaritne opreme.

RepublikaFoto: Promo foto

Sada je u Rafineriji u toku finalizacija izrade koksne peći, što takođe predstavlja jednu od ključnih tačaka projekta "Duboka prerada". Kapacitet ove peći iznosiće više od 20 megavata. Uporedo sa ovim poslovima, na gradilištu se obavlja i niz drugih građevinskih i montažnih poslova. Aktivnosti se izvode u skladu sa zakonskom regulativom Republike Srbije i uz poštovanje najviših ekoloških i standarda bezbednosti na radu. U pojedinim trenucima na gradilištu u pančevačkoj rafineriji bilo je angažovano čak 700 radnika, a kako se obim radova na realizaciji ovog investicionog projekta bude širio, povećavaće se i broj inženjera i radnika na terenu.

Projektom "Duboka prerada" NIS nastavlja trend neprestane modernizacije Rafinerije u Pančevu kako bi za tržište Srbije i regiona obezbedio ponudu najkvalitetnijih goriva. Ovaj projekat vredan više od 300 miliona evra jedan je od najvećih investicionih projekata u Srbiji, a nova postrojenja počeće da rade u trećem kvartalu 2019. godine. Njihov rad omogućiće optimalno iskorišćenje kapaciteta Rafinerije i povećanu proizvodnju visokokvalitetnog benzina, dizela i tečnog naftnog gasa, kao i početak proizvodnje koksa, proizvoda koji se sada uvozi u Srbiju. Glavni projektant i kompanija koja upravlja izgradnjom je međunarodna kompanija CB&I. Prednost pri izgradnji projekta pružena je domaćim izvođačima, a završetkom novih postrojenja u Rafineriji će biti otvorena i nova radna mesta.

Foto: Promo foto

NIS realizacijom ovog projekta takođe nastavlja sa ulaganjima u unapređenje zaštite životne sredine jer će se početkom rada novih postrojenja steći uslovi za prestanak proizvodnje mazuta sa visokim sadržajem sumpora što će ujedno omogućiti da Srbija ispuni svoje međunarodne obaveze u smislu ograničavanja korišćenja goriva koja imaju visok sadržaj sumpora. Takođe, biće unapređena energetska efikasnost Rafinerije, smanjene emisije praškastih materija i povećana bezbednost na radu.

Povodom realizacije projekta u Rafineriji nafte Pančevo, Vladimir Gagić, direktor Bloka "Prerada" NIS je kazao:

- Modernizacija prerađivačkih kapaciteta NIS-a jedan je od strateških prioriteta naše kompanije. Realizacijom projekta "Duboka prerada" Rafinerija nafte u Pančevu postaće jedna od najmodernijih u Istočnoj Evropi, a dubina prerade biće povećana sa 86 odsto na 99,2 odsto što je u rangu najboljih svetskih rafinerija. Za građane će početak rada novih postrojenja pre svega značiti veće količine najkvalitetnijih naftnih derivata domaće proizvodnje, ali ništa manje nisu značajni ni brojni ekološki aspekti projekta koji će značajno unaprediti zaštitu životne sredine što je jedan od neopozivih prioriteta NIS-a.

RepublikaFoto: Promo foto
Vladimir Gagić, direktor Bloka Prerada NIS i Olivije Buazar, direktor Projekta Duboka Prerada

Olivije Buazar, direktor projekta "Dubok prerada", rekao je:

- Realizacija kapitalnih projekata poput "Duboke prerade" je veoma kompleksna i nosi brojne izazove. Do sada smo realizovali oko 1,3 miliona radnih sati, a na terenu koji je po površini sličan veličini dva fudbalska igrališta radi oko 700 radnika, osam dizalica, desetine kamiona i radnih mašina. Ova faza Projekta zahtevala je mnogo truda svih učesnika i intenzivnu koordinaciju, a tok radova pokazuje da smo na dobrom putu i da imamo razloga za zadovoljstvo realizacijom.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading