Otkriveno zašto se srušio potporni zid na Koridoru 10

Autor: Blic, Republika

Vesti

20.08.2018

22:20

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Potpornio zid na koridoru 10 urušio se, jer španski izvođač "Azvi" nije napravio vertikalne odvodne kanale, već je umesto njih horizontalnim preprekama zadržavao vodu koja je zatim pokrenula klizište, piše "Blic".

RepublikaFoto: Tanjug/Z. ŽESTIĆ
Foto: Ilustracija

Prema saznanjima lista, radi se o znatno jeftinijoj metodi koja je dogovorena sa prethodnim menadžmentom preduzeća "Koridori Srbije" s Dmitrom Ðurovićem na čelu, kojom se želelo da se uštedi, ali da je ovakav propust već do sada naneo veliku štetu.

"Blic" ocenjuje da je interesantno to da grešku u izgradnji nije ustanovio ni ekspert Svetske banke Marinos Skempas, koga je angažovala država, već su to učinili inženjeri preduzeća "Koridori", koji su nakon drugog urušavanja, po nalogu menadžmenta, uočili nedostatke.

Dnevnik navodi da ti nedostaci ukazuju na to da se odstupilo od projektovanih rešenja koji mogu da izazovu ne samo rušenje potpornog zida, već i oštećenje deonice autoputa i pruge, ali i ekološku katastrofu Južne Morave, koja je u podnožju.

Navodi se da su "Koridori" i Ministarstvo saobraćaja i građevine, kada je utvrđeno koji su propusti, zatražili njihovo otklanjanje, ali i smenu glavnog menadžera španske kompanije "Azvi" u Srbiji, što je i urađeno. U junu je uklonjeno 400.000 kubika zemlje, ali pošto nije odvezena sva zemlja, ponovo se urušila konstrukcija.

Izvor "Blica" iz španskog "Azvija" tvrdi da je uklanjanje vlažne zemlje bilo značajno u sprečavanju još veće katastrofe.


- Ovo delimično skidanje sloja vlažne zemlje sprečilo je mnogo veću štetu koja je mogla da nastane. Da je zemlja ostala, urušila bi se čitava konstrukcija koja bi nanela štetu i autoputu koji se gradi, železničkoj infrastrukturi, ali i Južnoj Moravi, u kojoj bi sav taj šut završio - tvrdi sagovornik lista.

On dodaje da je "u ceo slučaj uključena i Bezbednosno-informativna agencija, čiji su ljudi na terenu".

- Oni preispituju da nije možda reč o radnjama koje mogu da ugroze bezbednost zemlje. Menadžment ''Azvija'' se zbog ''nepoverenja Srbije u njih'' čak obraćao i španskom ambasadoru u Beogradu, koji je razgovarao sa čelnicima država - kaže izvor "Blica".

On navodi da je "krajem jula zbog ovog slučaja u Srbiji boravio direktor te španske kompanije, kome je predočeno da će svi njihovi propusti ići na njihovu štetu, a zaprećeno je čak i raskidom ugovora ukoliko se propusti ne otklone".

- Zato smo mi počeli intenzivne pripreme na izgradnji odvodnih kanala, ali i cela konstrukcija potpornog zida moraće da se rekonstruiše - zaključuje izvor.

"Blic" podseća da stručni nadzor nad ovim projektom obavlja konzorcijum "Louis Berger" i "Egnatia Odos", a finansira ga iz kredita Evropska investiciona banka.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading