ANALITIČARI TVRDE: Elektrifikaciju ne forsiraju kupci, može da uništi auto-industriju

Autor: b92.net

Razonoda

04.10.2018

22:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Analitičari tvrde da električni automobili (EV) ne samo da nisu sad profitabilni, već da neće biti nikad i da prete da ugroze automobilsku industriju.

RepublikaFoto: Daimler Media
Elektična vozila bi mogla da ugroze celu industriju

U analizi agencije Rojters ističe se da su užasnoj situaciji zbog obaveza ka ispunjavanju sve oštrijih ekoloških normi. Zbog toga forsiraju proizvodnju električnog vozila iako kupci ne žele da plate više za EV automobil, što proizvođače košta više u proizvodnji.

- Potražnja ne opravdava investicije. Sve se dešava zbog regulative - tvrdi analitičarka Rebeka Lindlend.

Direktor konsultantske firme AlixPartners Loren Petizon dodaje ulje na vatru izjavom da su proizvođači spremniji na gubitak novca nego da plaćaju ekološke kazne.

RepublikaFoto: Daimler Media

Procenjuje se da proizvođači naplaćuju u proseku 7.800 evra više za EV automobil od standardne varijante istog modela. Petizon ističe da je razlika u troškovima proizvodnje EV automobila mnogo manje od luksuznih vozila.

Zbog toga čak i pre nego što se pojave, električni modeli poput DS 3 Krosbek i Mercedesa EQC koji poseduju pogon na baterije su već gibitaši.

U međuvremenu, firme koje se bave lobiranjem poput Evropske asocijacije proizvođača automobila (EAMA – European Automobile Manufacturers Association) upozoravaju na blisku pretnju gibitka oko 3.4 miliona poslova u automobilskoj industriji.

RepublikaFoto: Renault Media

Ističe se da će kompletna svetska ekomonija biti uzdrmana zbog prelaska na električna, povezana i autonomna vozila.

Očigledna je i podela između kompanija koje su spremne i sposobne da na vreme investiraju vreme i resurse u razvoj tehnologije i onih koje se opiru promeni.

U svakom slučaju, nema povratka nazad, a Rojters procenjuje da je za naredne tri godine najavljeno lansiranje 200 električnih i plug-in hibridnih modela.

RepublikaFoto: Nissan Newsroom

Naravno, kao i u svakoj promeni na ovom nivou imaćemo pobednike i gubitnike. Prema Rojtersu, veliki proizvođači poput Folksvagen grupe mogu da priušte gubitke na EV vozilima ukoliko im to omogući da nastave prodaju onih koji im donose najveći profit, poput SUV i velikih limuzina.

S druge strane, konkurenti koji imaju osrednji udeo u tržištu poput francuskih PSA grupacije i Renoa, suočiće se sa znatno težim izazovom.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading