Jupiterov satelit glavni kandidat za vanzemaljski život?

Autor: rs.n1info.com

18.05.2018

Jupiterov mesec Evropa glavni je kandidat u potrazi za vanzemaljskim životom, objavili su naučnici pošto su detaljno proučili 20 godina stare podatke svemirske letelice Galileo.

Ta letelica Američke svemirske agencije (NASA) bila je prva koja je 1995. godine ušla u orbitu džinovske gasovite planete.

Ali, očitavanja koja je Galileo tada poslao dugo su zbunjivala naučnike.

Sada su uvereni da je Galileo tamo proletio kroz vodeni stub, odnosno svojevrsni gejzir koji se probio kroz Evropinu zaleđenu površinu.

Ispod tog ledenog prekrivača nalazi se okean, dvostruko veći od svih Zemljinih okeana zajedno.

U tom trenutku letelica je bila 200 kilometara iznad Evrope.

- Znamo od pre da Evropa ima mnogo elemenata potrebnih za život, barem za onakav život kakav mi poznajemo. Ima vode. Ima energije. Ima ugljenika. Mogućnost postojanja života jedno je od velikih pitanja koja želimo istražiti - rekla je Elizabet Turtl iz laboratorije za  primenjenu fiziku na Univerzitetu Džon Hopkins.

- Činjenica da smo otkrili vodeni oblik stvarno je uzbudljiva. To znači da postoje načini da se materijal iz okeana, koji je verovatno najpogodniji deo Evrope za život, jer je topliji i od radijacije je zaštićen ledenom korom, probije kroz ledenu kapu. A to znači da ćemo moći doći do uzoraka - rekla je Turtl.

NASA će za koju godinu imati priliku za to.

Agencija 2022. namerava da lansira letelicu Europa Clipper s ciljem istraživanja Jupiterove orbite.

Niskim preletima nastojaće doći do uzoraka iz 'gejzira' i tako naučnicima omogućiti potragu za eventualnim mikrobnim oblicima života u Evropinom okeanu.