Razotkrivene superoluje na Jupiteru

Autor: Republika

12.03.2018

Najveća planeta Sunčevog sistema, duboko ispod vidljive površine, krije složeni sastav superoluja koje su naučnici tek nedavno uspeli da fotografišu.

Jupiter

Prema najnovijim saznanjima, masivne oluje Jupitera složenije su nego što bi iko pomislio.

Geometrijski pravilni rojevi vrtloga koji prekrivaju polove planete samo su deo fascinantnih otkrića koje su nedavno objavili naučnici koji stoje iza svemirske misije Džuno, prenosi tportal.

Jedna grupa naučnika razotkrila je sistem od čak devet vrtloga na severnom i šest na južnom polu. Brzina vetra u ovim superolujama nadmašuje uragane kategorije 5, koji se kreću brzinom do 350 kilometara na sat.

Peta planeta od Sunca najveća je planeta u našem sistemu.

Letelica Džuno koju su naučnici iz NASA lansirali 2011. oko Jupitera kruži od 2016. i pažljivo posmatra njegovu unutrašnjost.

Još jedna studija objavljena u ovonedeljnom izdanju časopisa "Nature" otkrila je da Jupiterovi vrtlozi koji se međusobno susreću sežu hiljadama kilometara u dubinu.

Preciznija merenja neravnomernog Jupiterovog gravitacionog polja omogućili su timu sa Instituta nauka Weizmann u Rehovotu u Izraelu proračun dubine do koje dosežu vetrovi ekvatora i ona iznosi oko 3.000 kilometara.